Kadrę dydaktyczną stanowią m.in.:
- Członkowie i współpracownicy Instytutu Doskonalenia Produkcji, którzy chcą propagować w Polsce wiedzę z zakresu lean, a także dzielić się swoimi wieloletnimi doświadczeniami praktycznymi. Instytut Doskonalenia Produkcji jest także organizatorem uznanej w polskim środowisku leanowym, cyklicznej Konferencji „Lean Management w Praktyce”.
- Pracownicy takich firm, jak Volvo, Langas Group, Lean Action, Mondelēz International (poprzednio Kraft Foods Polska), Raben.
- Członkowie Stowarzyszenia Lean Management Polska.
- Pracownicy naukowo-dydaktyczni Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu z dużym doświadczeniem szkoleniowym.
Kierownikiem Studiów jest dr Marek Krasiński. Człowiek, który wierzy w ideę lean i kaizen. W praktyce prowadzi badania związane z wdrożeniem lean management dostosowanego do specyfiki polskiej kultury. Autor książek na temat kulturowych uwarunkowań wykorzystania koncepcji, metod i narzędzi lean management oraz systemu kaizen. Trener i konsultant. Jest także wykładowcą w Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Posiada certyfikaty PDCA Group Lean Trainer, OpEx Six Sigma Green Belt, Prince2 Foundation, Audytora 5S. Współzałożyciel Stowarzyszenia Lean Management Polska, Kierownik Menedżerskich Studiów Podyplomowych Lean Management, Master of Lean Management, Six Sigma, Transformacja Lean Six Sigma, Zarządzanie dla Inżynierów. Zapraszany prelegent na konferencje w Polsce, Niemczech, Włoszech, Wielkiej Brytanii, Japonii. Prywatnie miłośnik japońskich samochodów, azjatyckiej kuchni i tybetańskich lwiątek.
Tomasz Król DYREKTOR ZARZĄDZAJĄCY INSTYTUTU DOSKONALENIA PRODUKCJI. EKSPERT W DZIEDZINIE WDRAŻANIA LEAN MANAGEMENT, KONSULTANT, TRENER I AUTOR PROGRAMÓW SZKOLENIOWYCH W OBSZARZE ZARZĄDZANIA PRODUKCJĄ.
Przeprowadził ponad 100 projektów wdrożeniowych i blisko 1.000 szkoleń w różnych obszarach procesów produkcyjnych w niemal wszystkich branżach, także usługowych. Pomysłodawca cyklu konferencji Lean Camp (od 2012 roku). Współtwórca Systemu Trwałej Efektywności Produkcji (S.T.E.P.). Wykładowca studiów podyplomowych na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu, w Wyższej Szkole Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera, w Wyższej Szkole Ekonomii i Informatyki w Krakowie i Wyższej Szkole Biznesu w Dąbrowie Górniczej. Autor książek „Lean Management po polsku” i „Zegar rozwiązywania problemów” oraz niezliczonych artykułów i publikacji na temat zarządzania produkcją. Absolwent Uniwersytetu Śląskiego, Politechniki Warszawskiej i Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.
Dotychczas współpracował między innymi z: NUTRICIA, KGHM, Cadbury Wedel, Wagony Świdnica, PESA, Raben, POCh, TRW, Victaulic, Scania, Porta Drzwi, czy Stolbud.
Kamil Radom PARTNER W INSTYTUCIE DOSKONALENIA PRODUKCJI. TRENER I KONSULTANT LEAN MANAGEMENT, KOORDYNATOR PROJEKTÓW WDROŻENIOWYCH ORAZ SPECJALISTA W ZAKRESIE WSKAŹNIKÓW PRODUKCYJNYCH.
Konsultant z doświadczeniem we wdrażaniu metod odchudzonego wytwarzania w firmach z przemysłu ciężkiego, kolejowego, stolarki otworowej, farmaceutycznego oraz wydobywczego.
Specjalista w zakresie Standaryzacji Pracy, SMED oraz wskaźników procesów produkcyjnych. Prowadzi szkolenia, warsztaty oraz gry symulacyjne z narzędzi i metod LM. Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Wykładowca studiów podyplomowych Lean Management na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu.
Dotychczas współpracował z takimi firmami jak: KGHM – Huta Miedzi Głogów, Opakomet, Good Food, Cemet, PESA Pojazdy Szynowe, Worwo, Stolbud Włoszczowa SA, Multi-Sklejka SA, Weltech, Millano, Luxon Led, Erkado, Zamel, Intermag, Mirage Boats.
Andrzej Krótki TRENER I KONSULTANT LEAN MANAGEMENT, WSPÓŁTWÓRCA SYSTEMU TRWAŁEJ EFEKTYWNOŚCI PRODUKCJI (S.T.E.P.).
Realizował projekty w przedsiębiorstwach produkcyjnych, serwisowych i procesach biurowych. Specjalista w zakresie analiz organizacji produkcji i procesów, których przeprowadził ponad 50. Prowadzi szkolenia, warsztaty, gry symulacyjne z narzędzi i metod LM, motywacji i kreatywnego myślenia, a także projekty wdrożeniowe. Koordynator i współtwórca cyklu konferencji Lean Camp oraz Konferencji Motywacyjnej.
Występował wielokrotnie jako prelegent na wydarzeniach organizowanych przez największe marki związane z produkcją takie jak Comarch, Succespoint, Alba. Autor książki „Skuteczny Lider Lean” oraz kilku publikacji na tematy związane z optymalizacją procesów oraz zarządzania ludźmi w procesach. Absolwent Politechniki Śląskiej, Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz ELTE w Budapeszcie. Wykładowca studiów podyplomowych Lean Management w Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu i Wyższej Szkole Biznesu w Dąbrowie Górniczej.
Dotychczas współpracował m.in. z: KGHM – Huta Miedzi Głogów, FAM S.A., Raben Transport, Newag, Jamar, FTT Wolbrom, Nutricia, Docdata i Kirchhoff.
Kamila Lachowicz pracuje dla jednej z międzynarodowych korporacji we Wrocławiu. Część jej zadań zorientowana jest na szkolenia i rozwój, część na księgowość. Wcześniejsze doświadczenia zawodowe opierały się głównie na przeprowadzeniu procesów rekrutacji i rozwoju pracowników. Jako absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu była trenerem międzynarodowego programu edukacyjnego Odyseja Umysłu w ramach którego w 2009 roku zdobyła ze studentami tytuł Wicemistrzów Świata, obecnie jest sędzią w konkursach krajowych i ogólnopolskich. Jest także tutorem i trenerem Akademii Przyszłości w Stowarzyszeniu WIOSNA. Na swoich szkoleniach doradza jak szukać, oceniać i rozwijać umiejętności oraz talenty. Pasją Kamili jest kreatywność, sposoby jej wykorzystania w biznesie i rozwoju osobistym oraz firmowym.
Michał Wolak – trener, coach, konsultant wdrażający narzędzia Lean Manufacturing w organizacjach o charakterze, produkcyjnym, księgowym i usługowym. Przez ponad 3 lata pracował w Capgemini – międzynarodowej korporacji – jako lider zespołu księgowych, a później jako trener wewnętrzny, gdzie wyspecjalizował się w prowadzeniu szkoleń dotyczących podnoszenia jakości i efektywności pracy według metodologii Lean Management oraz Kaizen. Współpracował min. z takimi firmami jak: Stolbud Włoszczowa S.A., Rothlehner – podesty ruchome Sp. z o. o., Raben Transport Sp. z o.o., Dr. Oetcker, Grupa KOPEX. Doświadczenie zdobywał także prowadząc szkolenia dla TVP S.A., Redwoods, Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Poznaniu, DGA S.A., Akademii Medycznej w Warszawie. Absolwent Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Szkoły Trenerskiej w Ośrodku Pomocy i Edukacji Psychologicznej INTRA w Warszawie oraz Wyższej Szkoły Europejskiej im. J. Tischnera. Prowadzi coaching osobisty, menadżerski, grupowy oraz projektowy.
Jan M. Janiszewski – Uczestnik studiów doktoranckich w Kolegium Ekonomiczno Społecznym SGH. Autor licznych artykułów i opracowań z zakresu kaizen, lean management, zarządzania jakością oraz międzynarodowych stosunków gospodarczych. Doświadczenie zdobywał realizując projekty z zakresu optymalizacji produkcji i staże w przedsiębiorstwach produkcyjnych. Organizator konferencji, wizyt benchmarkingowych w kraju i za granicą (Niemcy, Włochy, Wielka Brytania, Japonia) i szkoleń z zakresu lean management. Swoje zainteresowania naukowe koncentruje wokół geopolityki, konkurencyjności międzynarodowej, kaizen, demografii oraz wpływu kultury na modele zarządzania. Posiada uprawnienia pedagogiczne do pracy nauczyciela. Ekonomista, inżynier i politolog z wykształcenia i zamiłowania, project manager z zawodu. Członek Polskiego Towarzystwa Geopolitycznego i Polskiego Towarzystwa Zarządzania Produkcją.
Kamil Siemieniuk – inżynier procesu – z tematyką lean managemant związany od 7 lat. Autor wielu artykułów naukowych i projektów dotyczących organizacji produkcji i jej wpływu na inne aspekty działalności przedsiębiorstwa jak ochrona środowiska, czy zarządzanie zasobami ludzkimi. Wiedzę teoretyczną łączy z praktyką, obejmując w firmach stanowiska i działy wsparcia produkcji. Doświadczenie menedżerskie zdobywał jako Manager Lean Manufacturing w przedsiębiorstwie branży maszynowej, obecnie obejmuje samodzielne stanowisko projektowe w wiodącej firmie branży stolarki otworowej segmentu premium, jest również członkiem Polskiego Towarzystwa Zarządzania Produkcją . Codzienne stykanie się z problemami i efektami wprowadzanych zmian pozwala na mu na efektywne wdrażanie narzędzi uwzględniających behawioralną stronę pracy polskiego przedsiębiorstwa.
Agata Zabielska – Absolwentka Politechniki Lubelskiej, certyfikowany trener biznesu Akademii Set. Na swoim koncie posiada ponad 8-letnia praktykę we wdrażaniu Lean Manufacturing w zakładach produkcyjnych światowych korporacji: General Electric, Lenovo, TPV oraz obecnie Mondelez. Trzykrotnie brała udział w budowaniu od podstaw kultury lean w fabrykach „green field”. Specjalizuje się w szkoleniach i warsztatach z zakresu lean oraz kompetencji miękkich dla kadry wszystkich szczebli. Certyfikowany Six Sigma Green Belt
Joanna Adamczak – Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu na wydziale Stosunków międzynarodowych, studiów podyplomowych „Rachunkowość” oraz „Lean Management”.
Od 10 lat związana z międzynarodową korporacją – Volvo, gdzie zdobyła doświadczenie we wszystkich obszarach finansowych firmy. Wielki pasjonat koncepcji Lean i tematyki ciągłego doskonalenia. Od prawie 3 lat certyfikowany koordynator wdrażający od podstaw Lean Management w zakresie usług finansowo-księgowych w 3 działach obszaru raportowania. Prowadziła sesje treningowe z praktycznego zastosowania metod i narzędzi Lean, zarówno dla pracowników operacyjnych jak i kadry kierowniczej, w Polsce i na świecie. Pomysłodawca wielu wdrożonych usprawnień oraz narzędzi Lean , docenionych również na poziomie globalnym organizacji. Duże doświadczenie w wielu wewnętrznych projektach w środowisku międzynarodowym. Główny obszar zainteresowań zawodowych to obecnie kulturowy aspekt zarządzania zmianą oraz zjawisko oporu wobec zmian w globalnym ujęciu. Komunikacja i praca z ludźmi- motywowanie i inspirowanie ich do nieustannego doskonalenia to obszary dostarczające Asi najwięcej satysfakcji. Prywatnie – wielbiciel boksu i sztuk walki.